Why Suppose There’s More Than One World?
Сезон 1, серия 1: Fasten your seat belts and take off into the realm of multiple, maybe even infinite, worlds. Professor Carroll explains how quantum mechanics predicts the existence of a large number of universes parallel to our own. This far-out theory is one of the leading contenders for a rigorous formulation of quantum mechanics. Trace the history of, and motivation for, this idea.