Zwingli, Calvin, and the Reformed Tradition
S1, E3: Continue your study of the Reformation with a look at several thinkers who were more radical than Martin Luther. Here, you'll explore the ideas of Huldrych Zwingli, John Calvin, and others who advanced their own theological and political critiques of the church. You'll also consider Henry VIII's quarrel with Rome and the founding of the Church of England.