The Scopia Effect
Set in London, The Scopia Effect follows ordinary white-collar office worker, Basia, who after struggling with anxiety, undergoes a series of unorthodox hypnotic regressions with her therapist. Not only does she recall a chilling buried trauma from her childhood, but unearths traumatic and disturbing echoes of past lives. Unbeknownst to her she has a woken a dark part of the brain unleashing dark forces that seek to destroy her as she begins to relive the tragedies, pain and even deaths from previous incarnations. As her present reality begins to decay around her, Basis’s only hope may come from the childhood trauma she has fought all her life to forget. Her very survival depends on making the ultimate sacrifice.