Blue
He treats folks in his tiny Texas settlement with fairness, spends his time tending crops, and does all he can do to keep the peace when a hothead taunts him. But the man called Blue (Terence Stamp) wasn't always that way. He once lived the reckless, on-the-lam life of a bandit - stealing destroying, wenching and killing with the outlaw gang ruled by his adoptive father Ortega (Richard Montalban). Karl Malden joins Stamp and Montalban in this brooding, violent Western saga of divided loyalties. Blue is determined to put his past behind him... but when his former gang saddles up for a savage raid against the settlement, he may have to build his new life on Ortega's grave.