Strokes of Genius
Strokes of Genius is a world-class documentary capturing the historic 13-year rivalry between tennis icons Roger Federer and Rafael Nadal. It is timed for release as the anticipation crests with Roger as returning champion, 10 years after their famed 2008 Wimbledon championship – an epic match so close and so reflective of their competitive balance that, in the end, the true winner was the sport itself. The feature-length film will capitalize on the anticipated, massive, global 10th-anniversary celebration, the 50th anniversary of the Open Era and the 150th anniversary of the All England Lawn Tennis Club. To seize upon this once-in-a-lifetime moment, the film brings together four complementary auspices who will transport viewers between the lines and directly into the heart of this breathtaking rivalry.