Upon the 500-year anniversary of the Spanish Conquest, a ghostly Conquistador arrives in modern Mexico. As he journeys toward the capital city, he remembers events from his past while encountering the testimonies of real people, the survivors of contemporary violence. History and the present begin to merge, giving nightmarish reflection on the enduring legacy of colonialism in our world today.