Beethoven - Symphony No. 4 in B-flat major, Op. 60
Swiss conductor Philippe Jordan and the Orchestre de l’Opéra national de Paris recorded all of Ludwig van Beethoven’s symphonies in 2014-2015. In this program, Jordan conducts Beethoven’s Symphony No. 4 in B-flat major, Op. 60. Count Franz von Oppersdorff adored Beethoven’s Symphony No. 2 and offered the composer a large sum to write a similar work. Beethoven obliged and completed his Symphony ...