Blaze
BLAZE is inspired by the life of Blaze Foley, the unsung songwriting legend of the Texas outlaw music movement that spawned the likes of Merle Haggard and Willie Nelson. The film weaves together three different periods of time, braiding re-imagined versions of Blaze’s past, present and future. The different strands explore his love affair with Sybil Rosen; his last, dark night on earth; and the impact of his songs and his death had on his fans, friends, and foes. The braided storyline terminates in a bittersweet ending that acknowledges Blaze’s profound highs and lows, as well as the impressions he made on the people who shared his journey.