Butch Cassidy and the Sundance Kid Butch Cassidy and the Sundance Kid
Paul Newman and Robert Redford set the standard for the buddy film with this western classic. Sundance (Redford) is a mighty quick draw, and his partner Butch (Newman) is a gifted get-rich-quick schemer. With the law on their trail, the two pack their guns, and, along with Sundance's girlfriend (Katharine Ross), head for Bolivia, away from the men trying to bring them to justice – and death.