Chabrol, the Maverick
He is an icon of the French New Wave, a popular filmmaker and free thinker; Claude Chabrol has left behind him a plentiful and eclectic filmography consisting of 58 feature films. Beyond cinema, his name has become an adjective: "Chabrol-like".