Chinatown
Landmark movie in the film noir tradition, Roman Polanski's Chinatown stands as a true screen classic. Jack Nicholson is private eye Jake Gittes, living off the murky moral climate of sunbaked, pre-war Southern California. Hired by a beautiful socialite (Faye Dunaway) to investigate her husband's extra-marital affair, Gittes is swept into a maelstrom of double dealings and deadly deceits, uncovering a web of personal and political scandals that come crashing together for one, unforgettable night in...Chinatown. Co-starring film legend John Huston and featuring an Academy Award-winning script by Robert Towne, Chinatown captures a lost era in a masterfully woven movie that remains a timeless gem.