CICADA
Deok Bae (Lee Yang Hee), a master of the Dasiraegi ritual for guiding souls, has dedicated his life to comforting the bereaved while neglecting his own family. His wife's suicide and subsequent estrangement from his daughter Soo Nam (Joo Bo Bi) have left deep emotional scars. Twenty years later, Soo Nam returns to Jindo with her daughter Ggot Hana (Seo Yeon Woo) after her grandmother's death, creating a tense family reunion. Despite initial difficulties, Deok Bae gradually connects with his granddaughter, but reconciling with Soo Nam proves challenging. As they navigate their complicated relationship, the family must confront past wounds and seek healing. This is a 2022 South Korean family drama film written and directed by Lee Chung Ryoul that explores themes of forgiveness and familial redemption.