Code Two
Ambitious Chuck O'Flair (Ralph Meeker), married man Russ Hardley (Robert Horton) and shy-with-women Harry Whenlon (Jeff Richards) meet while cadets at the police academy of Los Angeles, and graduate together. A chance encounter with a motor squad cop entices the trio to transfer to duty as motorcycle patrolmen, which displeases Russ' wife, Mary (Sally Forrest). When Chuck and Harry pursue a speeding truck, it sets off a dangerous battle of wits with a gang of modern-day cattle rustlers.