Dear Lena
Pain and secrets bring Lena (Park Gi Rim), a Russian woman of Korean descent, to Korea as the bride of Soon Goo (Kim Jae Man), a farmer seeking solace from his own painful past. Living a simple life in the rural countryside, they find unexpected connection despite their individual struggles. As Lena's feelings for Soon Goo deepen, she becomes increasingly conflicted about her place in his life and her own unresolved emotional burdens. Confronted with her growing guilt, Lena must decide whether to stay or leave, navigating the complex emotions that bind her to Soon Goo. This is a 2016 South Korean film directed by Kim Do Won that explores the delicate dynamics of healing and human connection.