Eight Postcards from Utopia
Romanian television commercials broadcasted to consumers in the country’s post-Communist era are revisited in a satirical montage. Viewers were sold on visions of Romania’s glorious past and gilded future—including get-rich-quick schemes, shiny new toys, and economic shock therapy.