1947 The Soviet Union. The commander of Ukraine's Insurgent Army, Danylo Chervonyi, is thrown into Stalin's prison-camp Gulag, where he must go through hell, surviving inhumane conditions, prosecution from criminal leaders, betrayal and despair. Danylo finds the strength to resist and makes a desperate attempt to break free, in doing so starting the first rebel uprising in the camps history.