Flowers of Evil
Paris-Tehran. The encounter of two rootless youngsters ; Gecko, a free and dancing suburban, and Anahita, an Iranian in exile in Paris. In June 2009, after controversial elections in Iran, protesters invade the streets. The citizens decide to testify by shooting videos and broadcasting them on YouTube. Those images are raw and shocking. In Paris, Anahita confronts herself with them and looks for her loved ones. As he gets closer to her, Gecko faces himself, and together they start a new identity quest. Little by little, their story is overtaken by History and its constant mediatization on the Internet. FLOWERS OF EVIL rebels.