Guidance
In the future, humanity slowly rebuilds itself after war. Believing that the ability to lie is the root cause of the conflict, a tech entrepreneur creates a pill containing a nanotech app known as "Guidance" that allegedly will make everyone more enlightened. Once swallowed, an A.I. "installs" in the person's nervous system and aids their ability to detect deception in other people.