Ice Age: Continental Drift
Scrat's continuous pursuit of an infernal acorn has world-changing consequences for Manny (Ray Romano), Sid (John Leguizamo) and Diego (Denis Leary) when the continents split apart. The continental crack-up separates Manny and his friends from the rest of the herd, including Manny's mate, Ellie (Jennifer Lopez) and rebellious daughter Peaches (Keke Palmer). The pals are desperate to return home, but a pirate (Peter Dinklage) and his ragtag crew stand in their way.