In the Cut
In the underbelly of lower Manhattan, Frannie Avery (Meg Ryan), a reserved English professor, becomes obsessed after seeing more than she should of an impassioned couple. After the young woman turns up dead, Frannie is questioned by a homicide detective (Mark Ruffalo) who draws her into a liberating but disturbing erotic encounter. As the body count rises, familiar suspects begin to emerge.