Inside the Yellow Cocoon Shell
Winner of the prestigious Camera d’Or for best first film at this year’s Cannes Film Festival, the enthralling "Inside the Yellow Cocoon Shell" from Vietnamese filmmaker Pham Thien An is a reverie on faith, loss, and nature expressed with uncommon invention and depth that follows a thirtysomething man after he leaves Saigon for a trip back to his rural hometown following a family tragedy.