Jeff Beck: Live in Tokyo
Jeff Beck is undeniably one of the world’s greatest guitar players. Technically brilliant, he is renowned for pushing musical boundaries and has excelled across many different genres from rock and jazz to pop and blues. “Live In Tokyo” was filmed at the Tokyo Dome City Hall in Japan on April 9th this year. These Japanese dates were the first to feature Jeff Beck’s new backing band of Jonathan Joseph (drums), Nicolas Meier (guitars) and Rhonda Smith (bass) and the setlist includes some material from his new, as yet unreleased, studio album. In contrast to Beck’s previous visual releases, both filmed in small clubs, “Live In Tokyo” is filmed in a major concert arena and has a very different, more expansive feel. Jeff Beck is a true guitar legend and this show captures him at his very best.