Joe Lovano - Solos: The Jazz Sessions
Joe Lovano began playing alto saxophone as a child. His father, tenor saxophonist Tony "Big T" Lovano, schooled young Joe in jazz dynamics and interpretation, and regularly exposed him to the live performances of international jazz artists. Lovano uses a variety of horns and gongs to wind his way through several of his own compositions, standards and improvisations.