Kieu
Kiều is the 2021 female-driven film inspired by the Vietnamese literary masterpiece, The Tale of Kiều by the great poet Nguyễn Du. A filial daughter agrees to wed a stranger to save her family, but the wedding was a deceitful façade, pushing her into an emotionally wicked and twisted journey where her talent and beauty spawn cruel jealousy, unwanted obsession and lustful admiration.