Kingmaker
In 1960s South Korea, Seo Chang Dae (Lee Sun Gyun), a pharmacist with political ambitions, offers struggling opposition politician Kim Woon Beom (Sol Kyung Gu) controversial campaign strategies. Despite initial skepticism, Kim adopts Chang Dae's methods and rapidly rises from regional politics to the national stage. As their political influence grows, tensions emerge between Kim's idealistic principles and Chang Dae's ruthless tactics, challenging their partnership and loyalty. Their complex relationship becomes a high-stakes game of political manipulation and moral compromise. This is a 2022 South Korean political drama directed by Byun Sung Hyun.