Kontinental '25
KONTINENTAL '25 begins with a death in a Cluj basement and follows Orsolya, a bailiff caught between official duty and private guilt. Radu Jude turns the aftermath into a tense urban satire about a woman trying to keep moving while the city keeps pressing back. Orsolya's path is built from conversations rather than action.