Mighty Aphrodite
When Lenny (Woody Allen) and his wife, Amanda (Helena Bonham Carter), adopt a baby, Lenny realizes that his son is a genius and becomes obsessed with finding the boy's biological mother in hopes that she will be brilliant too. But when he learns that Max's mother is Linda Ash (Mira Sorvino), a kindhearted prostitute and porn star, Lenny is determined to reform her immoral lifestyle. A Greek chorus chimes in to relate the plot to Greek mythology in this quirky comedy.