Mondays at Racine
Two Long Island sisters use their beauty salon to aid in the fight against cancer in this Oscar(R)-nominated documentary short. Once a month, Rachel Demolfetto and Cynthia Sansone open their salon Racine and provide free beauty treatments--hair, makeup, manicures and pedicures--to cancer patients. Their goal: to give these women a sense of normalcy and beauty and help them combat the fears that accompany the disease.