My Favorite Year
It's 1954 - the era of live television. A hapless production assistant is given the formidable assignment to keep his movie star idol, the alcoholic womanizing Alan Swann, out of trouble long enough so Swann can appear on the popular network show, "King Kaiser's Comedy Hour." Oscar-winner Peter O'Toole ("Lawrence of Arabia," "Goodbye, Mr. Chips," "The Stuntman") received his seventh Oscar-nomination for his hilarious portrayal of the Errol Flynn-like Swann. Mark Linn-Baker (TV's "Perfect Strangers") plays the production assistant while Joseph Bologna ("Citizen Cohn," "The Woman in Red") gives an outstanding performance as the Syd Caesar-like King Kaiser. With Jessica Harper ("Pennies from Heaven") and Laine Kazan ("Beaches"). Directed by Richard Benjamin ("Mrs. Winterbourne," "Racing with the Moon").