Pneuma
Choreographer Carolyn Carlson created the beautiful ballet 'Pneuma' especially for the Ballet of the Opéra national de Bordeaux in 2014. The ballet is inspired by the air and the dreams of Gaston Bachelard, a French philosopher. 'Pneuma', literally 'Breath of Life' in ancient Greek, is a luminous work full of dreamlike images.