Profilers - Gaze Into the Abyss
Their job is to investigate the dark minds of serial killers, terrorists and rapists. While fictional stories of criminal profilers fascinate mass audiences, their professional reality entails an enormous psychological burden. The film portraits top profilers from the USA, Finland, South Africa, Germany at their daily routine and when it comes to the challenge of living a "normal" life. How can you enjoy life, when you deal with the worst excesses of human beings day after day?