Promises in the Dark
Numbed by career demands and a recent divorce, Dr. Alexandra Kendall (Marsha Mason) hides behind a hard shell of professional detatchment - until she treats Buffy Koenig (Kathleen Beller), a dying 17-year-old cancer patient who reawakens Kendall to life's possibilities. Soon the courageous girl's condition takes a downturn - and the physician must carefully, even agonizingly, weigh the consequences of keeping a promise she made to Buffy. Jerome Hellman, producer of such award-winning movies as Midnight Cowboy, Coming Home and The Mosquito Coast, makes his directorial debut on this frank, finely crafted film casting an unflinching yet compassionate eye on illness. Full of memorable performances, Promises in the Dark moves, challenges - and inspires you to live life more fully.