Sardar Udham
A young Sardar Udham was left deeply scarred by the Jallianwala Bagh massacre. He escaped into the mountains of Afghanistan, reaching London in1933-34. There, Udham spent the most decisive 6 years of his life, re-igniting the revolution. On 13th March, 1940, 21yrs since carrying the unhealed wound, Udham Singh assassinated Michael O’Dwyer, the man at the helm of affairs in Punjab, April 1919.