Stripped
“Stripped” is a feature-length documentary on comic strips, how they’re created, and the people behind them - featuring the first-ever recorded interview with Bill Watterson of Calvin & Hobbes. The film sits down with over 60 of the world’s best cartoonists to talk about comic strips, where the art form’s going, and what happens to it as newspapers die and digital takes off. Featured interviews include: Cathy Guisewite (Cathy), Lynn Johnston (For Better or For Worse), Mort Walker (Beetle Bailey), Mike & Jerry (Penny Arcade), Matt Inman (The Oatmeal), Kate Beaton (Hark! A Vagrant) and Patrick McDonnell (Mutts). Set to original music by Stefan Lessard of Dave Matthews Band, the film is a must-see for comics fans.