The 16th Man
Following the fall of apartheid, Nelson Mandela saw an opportunity to achieve national unity through sport. When the South African national team won the 1995 Rugby World Championship in front of their countrymen, Mandela shattered barriers by shaking hands with the captain of the South African team. Oscar-winner Morgan Freeman and director Clifford Bestall tell the inspiration story of the emotional moment when two nations became one.