Brilliant brain surgeon-rock star-and comic book hero Buckaroo Banzai just made scientific history! Shifting his Oscillation Overthruster into warp speed, he's the first man ever to travel to the Eighth Dimension and come back sane. But when his sworn enemy, the demented Dr. Lizardo, unleashes an evil army of inter-dimensional aliens, Buckaroo goes cranium to cranium with the madman in a battle that could result in the annihilation of the universe!