The Battle at Apache Pass
Temperate Apache Chief Cochise attempts to prevent war between his people and the white settlers. Though Cochise's wife dies at the hands of a bigoted cavalry officer and a crooked Indigenous agent, the stoic leader continues to believe that a lasting peace is possible.