The Black Stallion Returns
Every five years the tribes of the Sahara race their finest horses. The race is a great test of stamina for both horse and rider. To the victor go the best horses from the losing tribes--bringing prestige, wealth and power. Strongest and fastest of all is the Black Stallion, who means more than anything to American teenager Alec Ramsey. The original Berber owners of the Arabian stallion have come to reclaim their champion in time for the all-important race that each of the tribes is determined to win. But there is also a rogue tribe, the Uruk, whose evil leader, Kurr, has come to stop the Black...This is the second film adapted from Walter Farley's classic 16-book series for young adults.