The Goalkeeper
Ramiro Forteza, a goalkeeper in the Spanish Premier League, is forced by the rigors of the Civil War and the postwar period to earn a living in small villages, challenging the locals to score him a penalty. One night, he arrives in an Asturian village and meets Manuela, a young widow with a son, who survives by sewing for Úrsula, the wife of Andrade, the sergeant of the Civil Guard. But the exhibitions of Forteza and his relationship with Manuela attract the attention of Andrade, who will make a proposal related to the resistance movement that will involve the goalkeeper in the conflict.