The Hidden Battle
The secret story of the relationship between Nazi Germany and the Franco regime has come to light as a result of the declassification of a series of documents in the USA, Great Britain and Germany. The battle for wolfram began when the Nazis started to extract this strategic mineral in Spain for their weapon factories and the Allies decided to bid for it too in the Spanish market.