The Mexican Suitcase
THE MEXICAN SUITCASE tells the story of the recovery of 4,500 negatives taken by war photographers Robert Capa, Gerda Taro and David "Chim" Seymour during the Spanish Civil War and recovered 70 years later, in a closet in Mexico City. The film looks at the journey of these negatives from Spain to France and to Mexico, where they remained safe for over half a century.