The Wild One
An angry young Marlon Brando scorches the screen as The Wild One in this powerful '50s cult classic. Brando plays Johnny, the leader of a vicious biker gang which invades a small, sleepy California town. What's Johnny rebelling against? What have you got? - he sneers. The leather-jacketed young biker seems hell-bent for destruction until he falls for Kathie (Mary Murphy), a good girl whose father (Robert Keith) happens to be a cop. Unfortunately for Johnny, his one shot at redemption is threatened by a psychotic rival, Chino (Lee Marvin), plus the hostility and prejudice of the townspeople. All their smoldering passions explode in an electrifying climax!