The American Friend
"In THE AMERICAN FRIEND, acclaimed director Wim Wenders transforms Patricia Highsmiths Ripleys Game into a gripping European noir. Professional frame maker Jonathan (Bruno Ganz) has been diagnosed with a terminal blood disease. A chance encounter with the enigmatic Tom Ripley (Dennis Hopper) offers him a way to ensure a stable future for his family. But as Jonathan embarks on his new and dangerous role, Tom questions his motives for involving his new friend. Superbly shot by Robbie Muller, Wim Wenders draws on his love of American cinema and pays homage to the B-movie and Film Noir tradition. The result is one of his finest films."