3 GENERATIONS tells the stirring and touching story of three generations of a family living under one roof in New York as they must deal with the life-changing transformation by one that ultimately affects them all. Ray (Elle Fanning) is a teenager who knows he's a boy, even though he was assigned female at birth. Ray has already been living as a boy for years, but is now ready to start hormone replacement therapy. His single mother, Maggie (Naomi Watts), must track down Ray's biological father (Tate Donovan) to get his legal consent to allow Ray's transition. Dolly (Susan Sarandon), Ray's lesbian grandmother is having a hard time accepting that she now has a grandson. They must each confront their own identities and learn to embrace change and their strength as a family in order to ultimately find acceptance and understanding.