Extreme Prejudice
Jack Benteen (Nick Nolte) is a Texas Ranger who has taken a very different path than his childhood buddy, Cash Bailey (Powers Boothe), a ruthless drug lord. While Benteen and Bailey are on opposites sides of the law, they share a common interest in the lovely Sarita Cisneros (Maria Conchita Alonso), who has been involved with both men. The tension between Benteen and Bailey gets further heightened when the lawman plays a key role in a major narcotics bust, resulting in a fierce showdown.