The Emperor's New Groove
Arrogant young Emperor Kuzco rules a mythical mountain kingdom until one day he's transformed into a llama by his power-hungry adviser, Yzma. Finding himself stranded in a jungle, the regal llama must find his way back and regain his kingdom with the help of a good-hearted peasant named Pacha.