Vauban
In France, King Louis XIV, better known as the Sun King (le Roi-Soleil), made of his kingdom the leading European power during the 17th century. An original portrait of Louis XIV's engineer, Vauban, a man who after serving his sovereign zealously, questions the idea of absolutism and the economic misery of the kingdom.