Marie Antoinette
The Slap
Marie Antoinette is just a teenager when she’s forced to leave Austria to marry the Dauphin. She must produce a Bourbon heir to secure the alliance between France and Austria. But she’s as unprepared for her job as her awkward teenage husband. How will this free spirit react to Versailles with its ridiculous rules of etiquette?
Rival Queens
When Louis refuses to share his bed with her, Marie Antoinette realizes that producing an heir will not be straightforward. She turns to Madame du Barry for support. But the Favourite begins to see the Dauphine as a rival for the King’s affections. There can’t be two Queens at Versailles, and du Barry isn’t about to disappear.
The Royal Family goes on holiday at Fontainebleau where they can escape stifling Versailles. Marie Antoinette discovers du Barry’s plan to welcome Provence’s betrothed. Will the spare to the French throne deliver a son before she and Louis perform their duty? Antoinette’s escalating hostilities with du Barry threaten her relationship with the King.
Marie Antoinette and Louis are about to make their first official visit to Paris. But when the King becomes seriously ill, the succession suddenly becomes a reality. Du Barry knows that if she doesn’t protect herself from the future Queen of France, her time at Versailles will be over.
Louis may now be King, but Marie Antoinette is determined to launch her reign as the Queen of France. First steps--organize a glittering Inauguration Ball and convince Louis to choose her pro-Austrian candidate as his new Prime Minister. But their marriage hits the rocks when Louis isn’t prepared to let his Austrian wife dabble in French politics.
Surprisingly, the person who comes to Versailles to save the royal marriage is Marie Antoinette’s brother, Joseph, who realizes he will have his work cut out if he’s going to unite this estranged couple. Time is running out to save the Franco-Austrian alliance.