Wolf Hall
Three Card Trick
Thomas Cromwell's patron, Cardinal Wolsey, is dismissed as Lord Chancellor and forced to flee his palace at York Place; the old noble families of England, jealous of their own right to advise the king, have long waited for this moment.
Cardinal Wolsey has been forced to move to York. Cromwell remains in London, seeking to return the cardinal to the king’s favor. As Cromwell’s relationship with Henry deepens, there is unexpected news from the north.
The Devil's Spit
Anne gives birth to a baby girl, Elizabeth, and Henry does little to hide his disappointment; Anne is aware that her power at court rests on producing a male heir and, in her paranoia, cracks appear in her relationship with Cromwell.
Henry’s love for Anne Boleyn has given way to anger and distrust and he instructs Cromwell to rid him of his second Queen. Sensing her loss of favor, the Queen’s enemies gather.