Abby's Ultimate Dance Competition Abby's Ultimate Dance Competition
Young dancers compete for a cash prize and a scholarship to Joffrey Ballet School.
Let the Dancing Begin
The dancers are split into trios and assigned routines; one mother takes charge during rehearsal; a mother and daughter team reveal how far they will go to win.
The competition theme is "Monsters of the Night"; a mother uses her divorce to gain attention; a mother refuses to listen to her daughter's suggestions.
This week, the 10 remaining dancers are assigned duets based on "American Extremes." One of the classically trained dancers struggles during her hip-hop duet.